Skip to main content

Home » Client Case: JORDEX

maandag, 01 oktober 2018

CLIENT CASE: JORDEX

Het gebruik maken van depots in het achterland in combinatie met het vervoeren van containers per binnenvaart naar de zeehaven wint aan populariteit onder verladers en expediteurs. TMA Logistics sprak hierover met Danny Maaskant, accountmanager bij Jordex Shipping & Forwarding. Danny werkt al ruim 10 jaar bij het in Rhoon gevestigde bedrijf en vertelt over de voordelen van het werken met de inland terminals en binnenvaartdiensten van TMA.

Re-alloceren van equipment met frequente binnenvaartverbindingen

“Wij regelen als expediteur het vervoer van containers van deur tot deur en deur tot importhaven. Bij onze klanten staat een snelle en betrouwbare service voorop. In de huidige gespannen markt is het derhalve van essentieel belang dat wij snel over leeg equipment kunnen beschikken dichtbij de laadlocaties van klanten. TMA Logistics biedt een ijzersterk netwerk aan inland terminals in de regio Amsterdam en het Noorden van Nederland. Persoonlijk vind ik een centraal aanspreekpunt voor meerdere terminals belangrijk”, aldus Danny Maaskant.

“Met de frequente binnenvaartverbindingen kan TMA snel leeg equipment re-alloceren tussen terminals. Zo hebben wij regelmatig lege containers nodig van een rederij op terminal x, terwijl het equipment op terminal y staat. TMA vaart deze containers snel over naar terminal x, zodat de klant er snel over kan beschikken. Zeker in het geval van ladingstromen met grote aantallen containers is dit veel efficiënter voor onze logistiek. Je moet er niet aan denken dat je 20 lege containers in Rotterdam moet uithalen voor laden in Friesland. Vanaf de terminal in Harlingen kunnen wij veel sneller de rondritjes maken naar de laadlocatie van de klant. Zo kunnen we met minder trucks hetzelfde aantal containers vervoeren en onze logistiek optimaliseren. Bij Jordex staat het vervoeren van containers over de binnenwateren hoog op de agenda. Zo proberen wij een concrete bijdrage te leveren aan het verduurzamen van de supply chain van onze klanten”, legt Danny uit.

CY-product rederijen

TMA Logistics biedt op haar inland terminals het CY-product aan van een aantal grote rederijen, waaronder MSC en Hapag. Dit heeft grote voordelen voor klanten, omdat de rederijen deze trafieken beheren. De verantwoordelijkheid voor detention & demurrage ligt bij de rederij en niet bij de expediteur. In combinatie met de vaste afhandeltijden bij de deepsea containerterminals in Rotterdam en Antwerpen resulteert dit in een kostenefficiënt en betrouwbaar product.

Een natuurlijke samenwerking

“De laatste maanden hebben we aanzienlijk minder problemen met de congestie in de zeehavens. We zien een modal shift van de weg naar de binnenvaart. Het product dat TMA aanbiedt, is betrouwbaar. TMA heeft het goed voor elkaar en wij hebben directe lijnen met de TMA-collega’s. Wanneer het op voetbal aankomt is er wel eens spanning tussen Rotterdam & Amsterdam, maar deze samenwerking voelt heel natuurlijk. Tel daar nog eens een goede prijs en service bij op. Dan kan je alleen maar tot de conclusie komen dat deze samenwerking werkt”, besluit Danny Maaskant.

TMA Logistics

GERELATEERD NIEUWS

Uitgebreid wagenpark, TMA logistics, Uitbreiding wagenpark bij TMA Logistics

Uitbreiding wagenpark bij TMA Logistics

| Nieuws | No Comments
Sinds de aanschaf van 3 splinternieuwe Volvo FM 430 vrachtwagens, is ons wagenpark uitgebreid naar 14 vrachtwagens.
83 meter lange windturbinebladen

83 meter lange windturbinebladen

| Nieuws | No Comments
In juli 2023 vond er met behulp van een konvooi vrachtwagens windturbinebladen vervoerd met een totale transportlengte van zo’n 95 meter per truck.

Leave a Reply